Ervaringen van collega's die Sandra en Siona gaan voor een goed gesprek gebruikten:
- Mariska de Jonge, contactverzorgende Vivium Zorggroep Bussum:
‘Ik vond het erg leuk en leerzaam om te lezen! Het leest makkelijk ‘weg.’
- Nanny Wempe, verzorgende ZorgContact Bentveld:
‘De tekst is begrijpelijk geschreven en de thema's zijn echt uit de praktijk. Het thema over feedback sprak mij het meest aan.’
Chantal de Jager, verzorgende ZorgContact Bentveld:
’Ik vind de plaatjes zeker leuk, want dan heb je er een beeld bij. De thema's herken je uit de zorg zelf en er zal zeker over gepraat worden als een heel team het leest.’
- Everdien van Dijk, teammanager Vivium Zorggroep Bussum:
‘Goed leesbaar en praktijkgericht. Goede voorbeelden zodat het herkenbaar is. Zeker een aanrader voor medewerkers in de zorg!’
- Marcel van Swieten, afdelingsmanager ZorgContact Bentveld:
‘De kolom Doen! vind ik ook erg nuttig en zinvol om te lezen, erg herkenbaar. Ook de pagina met de rubriek Verder lezen staat vol met nuttige en duidelijke informatie (altijd handig).’
- Lydia Diekstra, verzorgende IG Interzorg Roden:
‘Deze strips geven stof tot nadenken over je eigen manier van communiceren. Ze zijn ook erg goed bruikbaar in een teamoverleg!’
Ervaringen met video's 'Goed in gesprek'
Klaske Schiphorst gebruikte als coach de video’s 'Goed in gesprek' bij acht teams in de ouderenzorg: ‘De filmpjes zijn voor bijscholing van zorgteams zeer bruikbaar. Met name de filmpjes over het aankaarten van kritiek, en feedback geven en ontvangen. Ze zijn herkenbaar, het levert de nodige reflectie op en het opent de deur naar betere communicatie.’