Tolken in de zorg
Gepubliceerd op: 01-01-2014
Laatst bijgewerkt op: 10-09-2025
In de zorg is goede communicatie essentieel. Wanneer er sprake is van een taalbarrière tussen zorgverlener en patiënt, vraagt dit om extra inzet om elkaar te begrijpen. Om goede zorg te kunnen bieden, is het belangrijk dat zorgverleners laagdrempelig een professionele tolk kunnen inschakelen.
In het kort
Type tool
Website
Voor wie
Verpleegkundigen, Zorgverleners, Verzorgenden
Cliëntgroep
Ouderen
Soort kennis
Praktijk
Bron
Pharos
Ontwikkelaar
Pharos
De tolkentelefoon is beschikbaar voor momenten waarop zorgverlener en anderstalige patiënt elkaar niet verstaan. Bijvoorbeeld in het ziekenhuis, bij de huisarts of bij een GGZ-instelling.De tolkentelefoon is altijd bereikbaar, 24 uur per dag en 7 dagen per week. Door op tijd een tolk te bellen, krijgt de patiënt de juiste zorg.