-
Ik gebruik voor mijn opdrachten en tijdens mijn communicatie met mijn team, bewoners en ook met familie leden.
Fatma
Leerling verpleegkundige
Arnhem
27/11/2022
-
Ik gebruik delen van de brochure bij mijn training. Hij is helder , goed beschreven, prettig leesbaar.
Een goede leidraad voor iedereen die zich wat meer wil verdiepen in communiceren.
Jacquelien
leerwerkcoach
Lichtenvoorde
21/05/2021
-
Prettig beschreven, en meer toegespitst op de zorg, en dus voor deze doelgroep concreter gemaakt. Herkenbaar ook. Goed communiceren is nog niet zo eenvoudig, en elke dag leren we opnieuw wat bij.
Hopelijk kunnen we snel weer bijeen zijn voor teamsamenkomsten in een ruimte, want via Teams is het toch wel beperkt hoor ...
Robert
verzorgende C, Zorgeloos Thuis Cordaan (wlz)
Amsterdam
26/04/2021
-
Ik gebruik het tijdens de lessen omgangskunde voor studenten verpleegkunde, wordt op een aangename duidelijke manier geschreven.
annelies
docent
maastricht
19/04/2021
-
Goed te gebruiken als tool voor een betere communicatie met de client...laat zien hoe wij voorafgaand en tijdens gesprek met de ander zijn al ongemerkt veel inkleuren/ invullen, waardoor een open communicatie wordt beperkt en informatie wordt gemist...maar de ander ook niet het gevoel heeft dat hij/ zij wordt gehoord.
M. den Hartog
verzorgende
Gorinchem
10/03/2021
-
Goede informatie bij het starten van een nieuw team
Erik
09/03/2021
-
De tools, affiches, voorbeelden maken het heel inzichtelijk en bevatbaar.
Hilde Liefooghe
Staf, kwaliteits- of beleidsmedewerker
Heule
23/02/2021
-
Handig te gebruiken voor opdrachten tijdens mijn opleiding
Sylvia
leerling VIG
20/02/2021
-
Mooie basis over de principes van communicatie. Tevens een waardevol naslagwerk. een leven lang leren.
A. van der Goot
docent verpleegkunde
Goenga
08/02/2021
-
verhelderend en duidelijk ook door de plaatjes
Marleen
docent
29/11/2020
-
Communiceren is voor velen moeilijk om dit op een goede manier te doen en dit document gaf weer de nodige handvatten. Bewust bezig zijn en kijken hoe het anders kan. Ga dit zeker vaker gebruiken in mijn werk.
Geraldina Huntelerslag
VIG/MMZ
Lelystad
19/11/2020
-
zeer bruikbaar voor mij als leerkracht, maar te moeilijk voor mijn doelgroep om zo over te nemen. Ik heb altijd nood aan concrete cases/situaties. Zo zou ik het fijn vinden om op jullie site korte video's te vinden over feedback geven: hoe het moet, hoe het niet moet.
France Van Kerckhoven
Leerkracht opvoedkunde
Veurne
26/10/2020
-
Ik heb maar een structuur van een gesprek gemist, moest zoeken., maar verder zeek bruikbaar voor mijn studie MBO 4.
Iryna Kirichenko
Verpleegkundige MBO/HBO/specialist
21/08/2020
-
De theorie is duidelijk beschreven en toepasbaar voor de jonge studenten in de beroepspraktijk.
Handig om te gebruiken in de lessen.
Mijke
Docent
Breda
17/08/2020
-
Alle lof voor de praktische tips en hoe deze zijn verwoord op de site. Ik heb wel vragen bij de opvatting over het fundament van het communicatieproces waar de tips op gebaseerd lijken te zijn en mis vooral een meer interactionele benadering. Er is inmiddels voldoende micro-analytisch interactieonderzoek dat empirische onderbouwing biedt voor een aanvullende kijk op het communicatieproces. Dit onderzoek kan ook de bestaande communicatietrainingen (in de zorg) verrijken.
Agnes Engbersen
Communicatie-onderzoeker
De Lutte
14/08/2020
-
De brochure is heel duidelijk en toepasbaar in diverse vormen van communicatie. Ik heb heel veel gehad als mantelzorger.
Roshnie Girdhari
Mantelzorger
Rotterdam
12/07/2020
-
Goed om in het team te gebruiken om de communicatie beter te laten verlopen.
yfke schattinga
Venlo
01/07/2020
-
Heel geschikt voor het onderwijs in zorg en welzijn. Prettig geschreven, leest makkelijk. Afkortingen met cartoons heel bruikbaar en herkenbaar
Marlies Brummel
Zuidwolde
24/06/2020
-
Ik ben zeer tevreden over de brochure. Deze heb ik aangeboden als naslag werk bij een team in de gehandicaptenzorg. Ik heb de e-learning ingezet als onderdeel in een teamontwikkeling proces vanuit mijn rol als teamcoach. Hele team heeft de e-learning gemaakt en vanuit daar geformuleerd welk leerpunt zij hebben waarmee ze komende periode aan de slag gaan op het gebied van het voeren van 'het goede gesprek'. In een online bijeenkomst is er gedeeld hoe zij hiermee aan de slag zijn gegaan en daar kwamen mooie ontwikkelingen uit voort die bij gaan dragen aan het goede gesprek en betere kwaliteit van zorg :-).
Sanne Klomp
Teamcoach & individueel coach in de gehandicaptenzorg
nvt.
08/06/2020
-
Uitleg is prima te volgen en goed leesbaar.
Odette van Eden
Docent
Rotterdam
20/05/2020
-
Goed hulpmiddel om te gebruiken bij training of coaching-on-the-job. Alle aspecten van communicatie komen aan bod!
Cecilia Segers
vrijwilliger (trainer)
Bergen op Zoom
22/04/2020
-
De basis is aanwezig, maar ik mis in mijn beleving nog wat diepgang op sommige zaken.
Noémie
21/04/2020
-
Herkenbare casus - heldere vraagstelling.
Barbara Planckaert
Leerkracht 3de graad
Harelbeke
18/04/2020
-
Goed t gebruiken bij verschillende functies en niveaus binnen de zorg. Heldere lay-out.
Tineke Porschen
ontwerper
11/02/2020
-
Leest makkelijk en uitleg goed te volgen. Voor mijn activiteiten als vrijwilliger goed bruikbaar en heeft weer even de muntjes op de i gezet. Wat in de handleiding ook nogmaals benadrukt wordt dat het in communicatie gaat om de ander echt te ontmoeten in verbinding met elkaar en het wereldbeeld van de ander te accepteren en hier ook op aan te sluiten en op in te gaan.
René
Vrijwilliger
Breda
09/02/2020
-
Gebruikt ter voorbereiding van een bijscholing voor onze poetshulpen.
Kristien De Wulf
Coördinator aanvullende thuiszorg en dienstencheques
Lier, België
06/02/2020
-
Prima lesmateriaal voor alle functies. Ik gebruik hem voor onze trainingen.
Anneke de Witt
Opleidingscoördinator
Amsterdam
31/01/2020
-
Naar mijn mening is dit voor alle beginnend beroepsbeoefenaren verplichte kost. Heb dit in ,één van de lessen die wij aanbieden aan nieuwe leerlingen binnen de zorg, veel aan gehad.
Eva Nas-Bokking
opleidingsfunctionaris
Nijmegen
03/12/2019
-
Ik heb deze brochure gedownload voor mijn evv-opleiding.
Een opfrisser.
Marilyn Strijk
VIG
Apeldoorn
28/11/2019
-
duidelijk geschreven en goed toepasbaar in de praktijk
H. Durgun
leerling IG-MZ 3
Oostburg
12/11/2019
-
gaat net wat dieper in op gespreksvoering, maar blijft helder en duidelijk.
Jose
Interne opleider
Waalwijk
13/08/2019
-
Heel fijn om op deze manier bezig te zijn met leren communiceren als professional. Het was voor mij opfrissen van weggezakt kennis. Dank voor de laagdrempeligheid en toegankelijkheid. Ik ben prima geholpen zo en kan ermee verder.
Monica
Verpleegkundige
02/08/2019
-
Tijdens een workshop feedback geven op werk heb ik goed gebruik kunnen maken van onderdelen uit de brochure. Men was erg enthousiast.
Myrthe
Psycholoog
Den Haag
01/08/2019
-
Duidelijk beschreven en goed toepasbaar in de praktijk. Kan het goed gebruiken bij mijn verpleegkundige opleiding.
Marlina
Leerling verpleegkundige
Zeist
06/07/2019
-
goede, duidelijk document om te gebruiken om aan anderen duidelijk te maken wat goede communicatie is, hoe het te gebruiken in je gesprekken met klanten
Mary Hanekamp
ouderenadviseur
Dronten
02/07/2019
-
Extra informatiebron en bijkomende handleiding, zeer nuttig tijdens mijn opleiding Zorgkundige.
Dank u wel.
Marc J
Zorgkundige in opleiding
Beringen
05/06/2019
-
Fijn om uitleg aan anderen over communiceren te kunnen geven met hulp van de brochure.
Mitzy TIELMAN
palliatief verpleegkundige
Wilnis
27/05/2019
-
Heldere uitleg, vriendelijke opmaak en vooral praktisch toepasbare info. Ook de oefening vond ik heel verhelderend!
Iris
02/05/2019