Toon zoekbalkToon menu

Kennisplein voor verpleging, verzorging, zorg thuis en eerste lijn
Goed in gesprek

Brochure Goed in gesprek

Hoe voer je als zorgverlener een goed gesprek? Deze praktische brochure belicht alle aspecten van professioneel en doelgericht communiceren. Observeren, luisteren, samenvatten en vragen stellen. Met veel voorbeelden uit de praktijk.
Hoofdstukken:
  • Wat is communiceren?
  • Het communicatieproces
  • Hoe voer je een goed gesprek?
  • Professioneel en doelgericht communiceren
  • Omgaan met kritiek en waardering
  • Stilstaan bij je werk: reflecteren
De brochure Goed in gesprek (40 pag.) is geschreven door Henry Mostert, expert Goed in gesprek van Vilans. De brochure is in april 2019 herzien.
We zijn benieuwd of je tevreden bent met deze publicatie. Daarom vragen we je mailadres in te vullen, zodat we je waardering en feedback kunnen vragen over deze publicatie. Op deze manier kunnen we onze producten blijven verbeteren.

Waardering Goed in gesprek brochure

8

19 reviews

Schrijf review

  • Score: 0,8

    Duidelijke informatie

    Uitleg is prima te volgen en goed leesbaar. Odette van Eden Docent Rotterdam 20/05/2020

  • Score: 0,8

    Overzichtelijk en duidelijk

    Goed hulpmiddel om te gebruiken bij training of coaching-on-the-job. Alle aspecten van communicatie komen aan bod! Cecilia Segers vrijwilliger (trainer) Bergen op Zoom 22/04/2020

  • Score: 0,8

    Duidelijk en concreet

    De basis is aanwezig, maar ik mis in mijn beleving nog wat diepgang op sommige zaken. Noémie 21/04/2020

  • Score: 0,8

    Duidelijk

    Herkenbare casus - heldere vraagstelling. Barbara Planckaert Leerkracht 3de graad Harelbeke 18/04/2020

  • Score: 1

    Helder document

    Goed t gebruiken bij verschillende functies en niveaus binnen de zorg. Heldere lay-out. Tineke Porschen ontwerper 11/02/2020

  • Score: 0,8

    Helder en aantrekkelijk

    Leest makkelijk en uitleg goed te volgen. Voor mijn activiteiten als vrijwilliger goed bruikbaar en heeft weer even de muntjes op de i gezet. Wat in de handleiding ook nogmaals benadrukt wordt dat het in communicatie gaat om de ander echt te ontmoeten in verbinding met elkaar en het wereldbeeld van de ander te accepteren en hier ook op aan te sluiten en op in te gaan. René Vrijwilliger Breda 09/02/2020

  • Score: 0,8

    Duidelijke handleiding

    Gebruikt ter voorbereiding van een bijscholing voor onze poetshulpen. Kristien De Wulf Coördinator aanvullende thuiszorg en dienstencheques Lier, België 06/02/2020

  • Score: 0,8

    Duidelijk en toepasbaar

    Prima lesmateriaal voor alle functies. Ik gebruik hem voor onze trainingen. Anneke de Witt Opleidingscoördinator Amsterdam 31/01/2020

  • Score: 0,8

    Verplichte Kost

    Naar mijn mening is dit voor alle beginnend beroepsbeoefenaren verplichte kost. Heb dit in ,één van de lessen die wij aanbieden aan nieuwe leerlingen binnen de zorg, veel aan gehad. Eva Nas-Bokking opleidingsfunctionaris Nijmegen 03/12/2019

  • Score: 0,8

    duidelijk en overzichtelijk

    Ik heb deze brochure gedownload voor mijn evv-opleiding. Een opfrisser. Marilyn Strijk VIG Apeldoorn 28/11/2019

  • Score: 0,8

    duidelijk

    duidelijk geschreven en goed toepasbaar in de praktijk H. Durgun leerling IG-MZ 3 Oostburg 12/11/2019

  • Score: 0,8

    duidelijk en bruikbaar

    gaat net wat dieper in op gespreksvoering, maar blijft helder en duidelijk. Jose Interne opleider Waalwijk 13/08/2019

  • Score: 1

    Duidelijk, leerzaam toepasbaar

    Heel fijn om op deze manier bezig te zijn met leren communiceren als professional. Het was voor mij opfrissen van weggezakt kennis. Dank voor de laagdrempeligheid en toegankelijkheid. Ik ben prima geholpen zo en kan ermee verder. Monica Verpleegkundige 02/08/2019

  • Score: 1

    Goed kunnen gebruiken

    Tijdens een workshop feedback geven op werk heb ik goed gebruik kunnen maken van onderdelen uit de brochure. Men was erg enthousiast. Myrthe Psycholoog Den Haag 01/08/2019

  • Score: 0,8

    Duidelijk

    Duidelijk beschreven en goed toepasbaar in de praktijk. Kan het goed gebruiken bij mijn verpleegkundige opleiding. Marlina Leerling verpleegkundige Zeist 06/07/2019

  • Score: 0,8

    fijne handleiding

    goede, duidelijk document om te gebruiken om aan anderen duidelijk te maken wat goede communicatie is, hoe het te gebruiken in je gesprekken met klanten Mary Hanekamp ouderenadviseur Dronten 02/07/2019

  • Score: 0,8

    Zeer volledig top

    Extra informatiebron en bijkomende handleiding, zeer nuttig tijdens mijn opleiding Zorgkundige. Dank u wel. Marc J Zorgkundige in opleiding Beringen 05/06/2019

  • Score: 0,8

    maakt communicatie makkelijk!

    Fijn om uitleg aan anderen over communiceren te kunnen geven met hulp van de brochure. Mitzy TIELMAN palliatief verpleegkundige Wilnis 27/05/2019

  • Score: 1

    Helder en praktisch toepasbaar

    Heldere uitleg, vriendelijke opmaak en vooral praktisch toepasbare info. Ook de oefening vond ik heel verhelderend! Iris 02/05/2019

Cookies op de website van Zorg voor Beter

Zorg voor Beter gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren.
Ik ga akkoord met het plaatsen van cookies (inclusief tracking cookies).
Niet akkoord en lees meer