Goed in Gesprek, communiceren in de langdurige zorg
Gepubliceerd op: 01-01-2021
Laatst bijgewerkt op: 05-09-2024
Hoe voer je als zorgverlener een goed gesprek? Deze praktische brochure belicht alle onderdelen van professioneel en doelgericht communiceren. Observeren, luisteren, samenvatten en vragen stellen. Met veel voorbeelden uit de praktijk.
In het kort
Type tool
Brochure
Voor wie
Mantelzorgers, Verpleegkundigen, Verzorgenden, Zorgverleners, Naasten
Cliëntgroep
Ouderen
Soort kennis
Praktijk
Auteur
Ontwikkelaar
Vilans
Hoofdstukken
- Communiceren, wat is dat?
- Het communicatieproces
- Goed in gesprek: hoe doe je dat?
- Professioneel en doelgericht communiceren
- Kritiek of Waardering
- Stilstaan bij je werk: reflecteren
Over de brochure
De brochure Goed in gesprek (40 pagina's) is geschreven door Henry Mostert, oud-expert Goed in Gesprek van Vilans.