Naar hoofdinhoud Naar footer

Goed in Gesprek, communiceren in de langdurige zorg

Gepubliceerd op: 01-01-2021

Laatst bijgewerkt op: 05-09-2024

Hoe voer je als zorgverlener een goed gesprek? Deze praktische brochure belicht alle onderdelen van professioneel en doelgericht communiceren. Observeren, luisteren, samenvatten en vragen stellen. Met veel voorbeelden uit de praktijk.

In het kort

Type tool

Brochure

Voor wie

Mantelzorgers, Verpleegkundigen, Verzorgenden, Zorgverleners, Naasten

Cliëntgroep

Ouderen

Soort kennis

Praktijk

Auteur

Henry Mostert

Ontwikkelaar

Vilans

Hoofdstukken

  • Communiceren, wat is dat?
  • Het communicatieproces
  • Goed in gesprek: hoe doe je dat?
  • Professioneel en doelgericht communiceren
  • Kritiek of Waardering
  • Stilstaan bij je werk: reflecteren

Over de brochure

De brochure Goed in gesprek (40 pagina's) is geschreven door Henry Mostert, oud-expert Goed in Gesprek van Vilans.