Zorg voor Beter gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren.
Ik ga akkoord met het plaatsen van cookies (inclusief tracking cookies).
Niet akkoord en lees meer

Overige vragen

Weet jij een antwoord op een vraag? Klik op de vraag en help je collega’s verder!
Overig
Overig > Antipest programma voor ouderen in een woonzorgcentrum of verpleeghuis?
View modes: 
User avatar
Guest
Ina Snier - 25-10-2018 13:46:36
   
Antipest programma voor ouderen in een woonzorgcentrum of verpleeghuis?
Vanwege onderlinge ruzies, pesterijen en onhebbelijk gedrag naar elkaar bij ouderen in een woonzorgcentrum (verzorgingshuis) ben ik op zoek naar een antipest programma of gedragscode, inclusief implementatieplan.

Ina Snier
programma manager Kwaliteit en Veiligheid

User avatar
Guest
h.schoenaker - 6-11-2018 15:44:38
 
Was this post helpful?   Yes | No
RE:Antipest programma voor ouderen in een woonzorgcentrum of verpleeghuis?
Ik ben hier een tijd geleden ook naar op zoek geweest. Bestond/ bestaat niet. Althans ik heb niets gevonden.
Er zijn wel programma's voor scholen. Wij hebben iets opgesteld wat bestaat uit 1) heel duidelijk aangeven dat het niet getolereerd wordt en dit ook handhaven. 2) dus personeel in de zaal instrueren dat ze signaleren en ingrijpen. 3) "meelopers" vertellen dat hun gedrag kwetsend is en onnodig. 4) het gesprek onderling bevorderen zodat men elkaar beter leert kennen.

User avatar
Guest
Mar - 6-11-2018 20:07:58
 
Was this post helpful?   Yes | No
RE:Antipest programma voor ouderen in een woonzorgcentrum of verpleeghuis?
Het personeel pest ook, als er een begint neemt het hele team het over.
Het is een machtspelletje wat gespeeld wordt en waar de patient altijd de zwakkere partij in is.
In het dossier staat dan steeds "pt aangesproken op zijn gedrag" "pt aangesproken op zijn manier van communiceren" "pt blijven corrigeren op gedrag".
En het hele team tot aan de schoonmaakster toe mag de patient als kleuter in een hoek drukken en "op zijn gedrag aanspreken" als hij er wat van zegt.
en als je patient wil verdedigen en beter wil behandelen, dan krijg je zelf het hele team "collega's" over je heen.
Kijk maar in de leidraad "hoe om te gaan met lastig gedrag"
Daar is het altijd de patient die alles fout doet, ook al is die ziek, hij moet doen van de zuster zegt, zn mond houden als zij dat nodig vind en zeker niet tegenspreken.
Al het personeel voelt zich verheven boven de patient die op zn knietjes dankbaarheid moet tonen aan zoveel goedheid.

Gratis nieuwsbrief

Meld je aan voor de gratis wekelijkse nieuwsbrief.

Bekijk nieuwsbrieven