De V&VN-poster is een handig hulpmiddel om meer te weten te komen over het Kwaliteitskader. Wat mag je verwachten van je management? En hoe ga je er zelf mee aan de slag? Gebruik de poster om het gesprek aan te gaan en het Kwaliteitskader praktisch te maken. Je kunt de poster downloaden of een geprinte versie aanvragen door een mail te sturen naar info@venvn.nl met je adres en het gewenste aantal exemplaren (maximaal 5 per organisatie).
Samen leren
De focus van het Kwaliteitskader ligt op 'samen leren' als basis voor kwaliteitsverbetering. Ook daar geeft het Kwaliteitskader (en de poster) handvatten voor: verpleeghuizen maken bijvoorbeeld jaarlijks een kwaliteitsplan en een kwaliteitsverslag, waar zorgverleners nauw bij zijn betrokken. Daarnaast vormt een verpleeghuis samen met twee andere organisaties een lerend netwerk, met onderlinge werkbezoeken en intervisies.
Informatiebijeenkomsten Kwaliteitskader
Wat betekent het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg voor de sector, de zorgorganisaties en de betrokken partijen? Om nog meer duidelijkheid te geven over het kwaliteitskader organiseren Zorginstituut Nederland en het programma Waardigheid en trots 15 informatiebijeenkomsten door het hele land. Kijk voor meer informatie en aanmelden op de website van Waardigheid en trots.
20 ontwikkelopdrachten voor verpleeghuissector
In het Kwaliteitskader staan ruim 20 ontwikkelopdrachten voor de verpleeghuissector. Naast opdrachten aan de sector stelt het Kwaliteitskader ook vereisten aan zorgorganisaties en zorgverleners. Lees de 20 ontwikkelopdrachten voor verpleeghuissector (pdf) op website Zorginstituut Nederland.
Lees meer